5.8.06

c o m o l o k k o

comolokko: uzun dönem erler lingosunda şafak (teskere almaya kalan gün sayısı) yüzün altına düşerse o şafak comolokkodur.

coni-moni: şafak ellinin altındadır.

cart-curt: şafak tek haneli rakamlardadır.

[Zorlu Türk askerlik mekanizmasında bu denli enteresan (dibine dek saçma) kelimeler türetebilen tüm tertip toplumuna bakakaldım]

Bir askerlik döneminde (15 ay) uzun dönemler dört tertip görürler. Yani onlar askerlik yaparken dört değişik zamanda dört gurup gençlikten de askere gelme olayı vuku bulur. Mesela, 1986 doğumlular askere alınırlarken dört gurupta adlandırılırlar: 86/1, 86/2, 86/3, 86/4. Ve fakat devletin verdiği bu sıkıcı numaralara karşın tertip kendi lingosunda derinlemesine saçma ve bir o kadar da acıyla yüklü isimlendirmeler geliştirmiştir:

alt devre: ben uzun dönemim. benden sonra askere gelen ilk tertip benim alt devrem olur.
çöm çöm: çömez kelimesinin kısaltılarak ve dalgaya alınarak dönüştüğü hal. ben askerdeyken askere alınan ikinci gurubun üyeleri benim çöm çöm'üm olur allahın izniyle.
piç torun: üçüncü guruba böyle diyorlar.
has ya da öz torun: son guruba verilen ad ki bunlara bilet de denilmektedir. lakin onlar gelince dede (askerliği bitmek üzere olan uzun dönem) teskereyi alır.

Ha bir de unutmadan:

Kısa dönemlere (üniversite mezunu oldukları için askerliği yaklaşık altı ay yapan okumuş zevat) poşet denir. Niye diye sorma, orjinalliği ve mesnetsizliği algılamaya uğraş. Keyfini çıkar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home