1.9.07

ey kalbimde acan gul

yanaklarin cicektir
gonlum bir kelebektir
kalbim sana petekdir
sen de onun balı ol

gel al beni
gel sar beni
sevdim seni guzelim
sevdim seni

ey kalbimde açan gül
hicrinle yandı gönül
ben feryad eden bülbül
sen de onun bağı ol

sensin benim güneşim
aşkın benim ateşim
gel benim nazlı eşim
gel gönlümün balisin

Ussak makaminda Saadettin Kaynak bestesi. Gufte Resat Ozpirincci adli sahsa ait. Simdi, az evvel ben bunu genc Muzeyyen'den dinledim. Zor tabi icinde olduumuz su zamandan sarkinin yazildigi ana, hale, iklime gitmek, fakat bi saniye anlamaya calisilsa, calissak: Bu nasil bir haldir ve nasil acaiptir? Otobusler otomobiller KPSS sinavlari kariyer planlari bilmemneye dair hirs alinan alinamayan notlar terfiler muhurler belgeler irsaliyeler ve onikibin seyin arasinda benim kafamda yer kaldi mi buna? Yalin bir ask siiri, ask sarkisi. herhangi biri 2007 yilinda herhangi birine boyle yaklasabilir mi ki? gelsin oturayim ben onlan, anlatsin dinleyim, anlatmasin dursun, nasil isterse. Lakin yoktur sanki. Cok mu romantik ya da cok mu nostaljik oldu. Iste ben tam da bu isim koymadan ad yakistirmaktan yakiniyorum burda. Olmaz imkani kalmamistir. Blog sitesine bunu yazisim da celiskinin daniskasidir.

Su sarkiyi ciddiyetle dinleyince bi kez daha iste: bu ne guzel bir haldir, nasil guzeldir demeden edemiyorum.
Yanaklarin cicektir demek bir insana ne demek, cok az anlayabiliyorum.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home