17.9.06

beş / onbeş

Şunu duydum. Önceden de duymuştum sanki ama böle bi zırva sitesi yapmıyodum o zaman. Kayda alalım (niyeyse):

ARABADA BEŞ, EVDE ONBEŞ
HOŞUNA DA GİDERSE, BENDENSİN (ya da BELEŞ lakin BENDENSİN, kafiye bozucu niteliğinden ötürü az daha hoş)

İmdi/şimdi, ben oturup bundan 1200 yere bağlanabilirim. Misal: Bunu Türk toplum yapısında sürekli tabuya kaydırılagelmiş cinsellik mevzuunun ( herhangi bi karşı cinsle saygıya dayalı bir münasabeti mucize olan) kadınlar ve daha da çok erkekler tarafından ele alınmasından doğan saçma diye açıklayabiliriz ve fakat sözkonusu olan ve üstte yer alan kelamın izahı yine de eksik kalır. Bu metni izah için başka saçmaları çağırsak az daha yaklaşırız belki ardında ve her yerinde yatan ibiş zihniyete. Yani şöle:

HEY GARSON BANA BİR BİRA
YANIMDAKİ FISTIĞA BİR TEKİLA

Yahut:

SARI SARI
KİMİN YARI
EN GÜZELİ
BENİM SARI

Ahmet, M. (2006), "Türkiye'de Sevgililik Müessesinde Kadının Durmadan Suçlanması Olgusunun Türk Müziği Güftelerine Yansımaları," Yazılmamış Doktora Tezi, Ankara: ODTÜ.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:14 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home